"Toužil jsem prospěti vědě a vlasti své."
Dr. Emil Holub


Euroscola online

Ve středu 7. 12. se někteří žáci měli možnost zúčastnit debaty se zástupci Evropského parlamentu ve Štrasburku. Tato debata byla součástí programu Euroscola – Vyslanci EP, ve kterém jsme v loňském roce obsadili v rámci ČR 2. místo.
Nyní jsme setkání absolvovali pouze online, ale už v únoru nás čeká Štrasburk naživo, a to díky již zmíněnému 2. místu v projektu Vyslanci EP.
Téma proběhlé debaty bylo "United in solidarity! The European Parliament's defence of Human Rights" a pro žáky to byla také skvělá možnost prověřit si svoji angličtinu.

 

 

 
A jak hodnotí akci někteří z přítomných studentů?
Markéta Mrázová (2. A): „Nejvíce se mi líbila debata s expertem na lidská práva. U mnoha témat zněl velmi přesvědčivě a zapáleně a podpořilo to mé názory, které je někdy těžké si v naší názorově rozpolcené společnosti zachovat. Pomohlo mi to vnímat, kolik by se toho konkrétně u nás mohlo zlepšit, protože většina západní Evropy přemýšlí nad problémy lidských práv už z trochu hlubšího hlediska, mezitím co my jsme stále zaseknutí např. na rovných právech homosexuálů, kterých jsme se stále bohužel nedočkali."
Patrik Jakubík (3. A): „Pro mě byla zajímavá diskuse s hosty, protože jsme měli možnost se zeptat na prakticky cokoliv. Tento způsob se mi hodně líbil. Líbila se mi i reakce pozvaných hostů na otázky. Mluvili jasně, srozumitelně a hlavně k tématu. Jsem rád, že jsem měl možnost se zúčastnit."
Markéta Holušová (2. A): „Setkání se mi moc líbilo, celá akce působila příjemně a edukativně. Hodně mě zaujaly dotazy a nápady studentů z jiných škol. V mnoha názorech jsme se shodovali, ale i tak jsem se dozvěděla řadu nových věcí. Velmi na mě zapůsobily projevy evropských politiků, které ve mně vzbudily odvahu a inspiraci. Komplexní témata byla vysvětlena tak, aby bylo vše jasné a srozumitelné pro mladší generaci, a toho si osobně vážím."
Kateřina Tothová (2. A): „Setkání pro mě bylo přínosné a zajímavé. Sice se vyskytly občasné technické potíže, které lehce narušily atmosféru, ale ve finále to můj dojem nijak nezhoršilo. Líbilo se mi množství interakce a Q&A sekce, která pro mě byla zdaleka nejvíce přínosná."
Ivan Hlávka (6. C): „Chtěl bych ocenit tento projekt. Jsem rád, že jsme měli možnost se předem podívat, jak bude setkání ve Štrasburku vypadat. Velmi se mi líbila debata s Dmitriosem Papadimoulisem. Některá témata, zejména v druhé části programu, mi nepřišla příliš zajímavá a osobně bych volil jiná. Překvapil mě formát, kterým byla diskuse vedena, nečekal jsem, že většina řečníků nebude přímo přítomna v sále, ale myslím si, že to nemělo negativní vliv na úroveň diskuse. Celkově toto online setkání hodnotím kladně."
Ema Hubáčková (3. A): „Setkání bylo vcelku zajímavé, jelikož zde vystupovaly osobnosti právě z tohoto světa, takže to u nás mohlo upoutat pozornost. Témata, která byla probírána, se určitě hodila do této doby a bylo dobré vyslechnout názor těchto lidí. Na jednu stranu jsem si to představovala trošku jinak, jelikož to bylo spíše o dotazech od studentů."
Patrik Nešetřil (3. A): „Z celého setkání mě nejvíce zaujalo, že sám viceprezident si udělal čas na studenty a vyslechl si jejich otázky a názor. Málokdy si takto vrcholní politici udělají čas na běžnou veřejnost a na studentstvo. Poté bylo pro mě velmi zajímavé, jak Stefan Krauss odpovídal na otázky o lidských právech, které jsou v dnešních době velmi aktuální. Věřím, že celý projekt bude pro nás ještě zajímavější, až budeme v Evropském parlamentu přítomni osobně."

11.12.2022 / Mgr. Kristýna Martincová
zpětarchiv
 
© 2015 | Gymnázium Dr. Emila Holuba
tvorba webových stránek: logo-mima