"Toužil jsem prospěti vědě a vlasti své."
Dr. Emil Holub


Slova učí, příklady táhnou

Dvakrát delší exkurze, víckrát vyšší znalosti o skleněných vláknech. Podpořme výuku ukázkou praxe. Úspěšnou firmu v rozumném dosahu jsme vybrali správně – Saint-Gobain Adfors. Účastníci byli z chemického semináře ze třetích ročníků gymnázia a byli posíleni dalšími zájemci. Abych poskytl přidanou hodnotu této zprávě, popíšu pohled na firmu z vnějšku očima chemika a pedagoga, který vnímá zpětnou vazbu od studentů, má odborný zájem a prošel mnohé.
Není obvyklé, že se studentům věnují čtyři lektoři. Počítal jsem se standardním rozsahem dvou hodin. Byly využité čtyři hodiny a vůbec to nevadilo. Když odmyslím svůj osobní zájem o techniku, studenti byli taky zaujati a čas mohl plynout. Areál továrny včetně interiérů působí lépe než mnohé jiné firmy. Žár u pece je zážitek a v chladném počasí dobrá terapie. Tenká vlákna v pletacích strojích dodávají výrobě švih a coating vláken je pro chemiky prostě zajímavý.
Co bylo výrazně nadstandardní? Profesionální a systémový přístup čtyř lektorů, kteří poskytli podrobný úvod v souvislostech zdrcujících cen a energetické náročnosti. Jedna hodina topení v peci odpovídá spotřebě plynu v menší vesnici na celou zimu a ještě si obyvatelé zapnou 1000 mikrovlnek.
V zájmu objektivity by se mělo taky něco vytknout. Zákaz fotografování i pro potřeby výuky. Ale to by chybělo kouzlo okamžiku a vědomí pobytu ve špičkové firmě. Děkujeme Michaele Rezaninové z technického úseku za zprostředkování. Ing. Jiří Běťák, Ph.D. z technického úseku a Ing. Radek Řehoř, vedoucí laboratoře naplnili tuto exkurzi informacemi a zážitky.

18.04.2017 / RNDr. Jiří Dvořáček
zpětarchiv
 
© 2015 | Gymnázium Dr. Emila Holuba
tvorba webových stránek: logo-mima