Kterak jsme se zdravě stravovali
V měsíci březnu jsme v tercii uzavřeli výukový blok Stravování a zdravá výživa v předmětu Výchova ke zdraví, a to opět zcela netradičně. Žáci měli za úkol vymyslet, realizovat, vyfotit, pohostit libovolného člena rodiny a na závěr svůj pokrm, složení i reakci strávníků prezentovat před třídou.
1. a 2. místo v okresním kole Soutěže v anglickém jazyce
Ve středu 16. 3. 2022 se v Pardubicích konalo okresní kolo Soutěže v anglickém jazyce a dařilo se oběma našim zástupcům. Vojtěch Zběhlík ze třídy 2.C se umístil v kategorii I.B na 2. místě. Oliver Škorjanc ze třídy 4.C získal v kategorii II. B 1. místo a postupuje do krajského kola soutěže. Oba studenti si museli poradit s náročným poslechovým cvičením, testem na použití jazyka „use of English" a úspěšně projít ústní částí, ve které se hodnotí jazyková pohotovost a kreativita, bohatost slovní zásoby, výslovnost a gramatická správnost. Oběma výhercům gratulujeme, děkujeme za vzornou reprezentaci školy a Oliverovi držíme palce v krajském kole soutěže!
Úspěch v angličtině
Před časem se student Matěj Culka z 1. ročníku čtyřletého gymnázia zúčastnil soutěže kreativního psaní v Hradci Králové. Evropskému vzdělávacímu centru poslal svůj příspěvek do kategorie kreativního psaní a získal 3. místo za svou pozoruhodnou povídku odehrávající se 19 května 1625...
Beseda s regionální autorkou
Ve čtvrtek 10. března navštívila třídu 3. A spisovatelka Kristýna Trpková, absolventka našeho gymnázia. Autorka přednášela nejen o svých knihách, ale i o psaní jako takovém. Debatovalo se například o popularitě detektivního žánru, o její úspěšné knize Stvůra, což je příběh z holického prostředí, jehož část se odehrává i na našem gymnáziu, nebo o tom, co vlastně člověk musí udělat proto, aby vydal knihu. Přednáška byla velmi poutavá a nabitá novými a zajímavými informacemi.
Vysněná budoucnost školy z pohledu všech stran
Ve středu 23. 2. 2022 část třídy 2. A navštívila naše gymnázium ve večerních hodinách, abychom společně prodiskutovali naše vzdělávání. Hlavním tématem schůzky bylo zamyšlení nad pojmem vzdělání. Co pro nás znamená? Jaké je ideální vzdělání? Co je pro nás důležité? A naopak, co je pro nás zbytečné?
Výsledky okresního kola Zeměpisné olympiády
Devět našich nejlepších žáků ze školního kola Zeměpisné olympiády soutěžilo ve středu 23. února v navazujícím online okresním kole. Nejlépe si vedl Stanislav Kozák (4.A), který obsadil krásné 5. místo a zajistil si postup do krajského kola. Za ním se umístil Ondřej Konůpek (6.C) a postup do dalšího kola mu unikl o pouhých 0,75 bodu. Jonáš Řehoř (4.A) zaujal 8. místo.
1. místo pro Bena Mrázka
Ben Mrázek z třídy 7. C zvítězil v celostátním kole Filozofické olympiády! K postupu do krajského kola bylo zapotřebí vypracovat text, který se skládal z několika náročných částí: dějiny filozofie, logika, kritické myšlení a argumentace a konečně filozofie v interakci s okolním světem.
Jak jsme tvořili pocitové mapy
Jsme studenti maturitního ročníku na gymnáziu Dr. Emila Holuba v Holicích. Navštěvujeme seminář Globální a environmentální výchovy. Naším zadáním bylo vybrat si určitou oblast a pro ni vypracovat pocitovou mapu. Co to ale taková pocitová mapa vlastně je? Je to mapa určité oblasti, kam se zadávají data o tom, jak se lidé na určitých místech cítí. Kde se bojí, kde se cítí bezpečně, kde se jim líbí a naopak nelíbí, na které místo jsou hrdí, a za které se třeba stydí. Pocity mohou být jakékoliv.